Time and the Bell

Cappella Amsterdam geeft dit jaar vrij spel aan de jonge talentvolle dirigent Lodewijk van der Ree (1986). ‘Mijn carte blanche gaat over ruimte en tijd. De luisteraar bevindt zich op een plek van waaruit hij heden, verleden en toekomst kan overzien. Wat T.S. Eliot “the still point of the turning world” noemde.’ Door de ruimtelijke opstelling van koor en elektronica verschuift het perspectief voortdurend.

Robert Heppener rekt in Nachklänge een enkel ogenblik uit, Jonathan Harvey probeert juist de eeuwigheid tot menselijke proporties terug te brengen. Robert Schumann richt de blik naar boven en biedt weidse vergezichten, terwijl de muziek van Ockeghem juist introspectief is. De Estse componiste Liisa Hirsch opent weer andere dimensies met een nieuw werk waarin koor en elektronica samenkomen.

Programma:

Liisa Hirsch Kuma, voor koor en elektronica (2018)

Robert Schumann Vier doppelchörige Gesänge op. 141

Johannes Ockeghem Intemerata Dei mater

Johannes Ockeghem Mort, tu as navré de ton dart

Jonathan Harvey Mortuos Plango, Vivos Voco

Sofia Goebaidoelina Time and the bell have buried the day uit 'Hommage à T.S. Eliot'

Robert Heppener Nachklänge

Uitvoerenden:

Cappella Amsterdam

Katharine Dain sopraan

Lodewijk van der Ree dirigent

Concert

Tickets

Cappella Brochure 2018 2019

Bekijk onze seizoensbrochure 2018-2019!

Klik hier

Ontvang nieuws over Cappella Amsterdam